Gyakori kérdések
Félévkezdés
A halasztás szándékát a regisztrációs időszak végéig jelentheted be Neptun rendszeren keresztül. A beiratkozáskor (Ügyintézés->Beiratkozás) az első felugró ablakban, amikor nyilatkozni kell arról, milyen státusszal szeretnéd regisztrálni a félévet, passzív státuszt kell választanod.
Mindez akkor lehetséges, ha van már sikeres, teljesített féléved. Az első félév előtti halasztásra a Tanulmányi Bizottság adhat engedélyt a hallgató kérésére. Ehhez a kérvény-űrlap letölthető a www.wesley.hu oldalon a Tanulmányi Hivatal oldaláról.
- A sikertelen tárgyfelvétel leggyakoribb oka, hogy a Hallgató nem iratkozott be az adott félévre. A rendszer csak aktív hallgatóknak engedi meg a tárgyfelvételt.
- A másik lehetséges ok, hogy nem teljesülnek a tantárgyi előkövetelmények, amelyekről a féléves kurzuskínálatban lehet tájékozódni. Figyelem! Nem csak az előzetesen teljesítendő tárgyaknál okozhat ez problémát: az együttesen teljesítendő tárgyakat meghatározott sorrendben kell felvenni. Általában csak akkor engedi a rendszer a gyakorlatfeldolgozó szemináriumokat, szupervíziókat, laborokat felvenni, ha a hozzájuk tartozó gyakorlat már szerepel a felvett tárgyak között.
- Előfordulhat, hogy azért nem sikerül egy tárgyat felvenni, mert betelt a meghirdetett maximális létszám. Ha kötelező tárgyról van szó, akkor ilyen esetben mindig a tanszéki asszisztenshez kell fordulni.
- Figyelni kell a tárgyak listázásakor beállított szűrőfeltételekre. Sokszor előfordul, hogy azért nem jelenik meg a felvenni kívánt tárgy a listában, mert bekapcsolva maradt például az órarendi időpontot figyelő szűrő.
- Egyéb esetekben a problémát kérjük e-mailen jelezni a pokamilla@wjlf.hu e-mail címen. Az e-mail azért hasznos ebben az esetben, mert az üzenet dátuma alapján igazolható, hogy a hallgató a tárgyfelvételi időszakban próbálkozott a tárgyjelentkezéssel.
A sikertelen beiratkozás leggyakoribb oka, hogy épp nincs beiratkozási időszak, illetve, hogy a hallgatónak lejárt határidejű tartozása van. Ha ezek egyike sem áll fenn, és a beiratkozás továbbra sem sikerül, akkor ezt e-mailen kell jelezni a pokamilla@wjlf.hu e-mail címre. Az e-mail azért hasznos ebben az esetben, mert az üzenet dátuma alapján igazolható, hogy a hallgató a beiratkozási időszakon belül próbálkozott a beiratkozással, és a Tanulmányi Hivatal dolgozói csak írásos kérés alapján írathatnak be hallgatót a Neptun-rendszerben.
A beiratkozásról és a tárgyfelvételről részletes leírás olvasható a Neptun-belépőfelületéről letölthető hallgatói útmutatóban https://host.sdakft.hu/wjlfhw/login.aspx).
- Beiratkozni az „Ügyintézés->Beiratkozás” menüpontban lehet. A feljövő felületen ki kell választanunk a félévet, amelyre be szeretnénk iratkozni, majd a „Lehetőségek” és a „Beiratkozás” feliratra kell kattintani. Elsőként egy felugró ablakban nyilatkozni kell, hogy aktív vagy passzív státusszal szeretnénk-e regisztrálni a félévet. Ezután tekinthetjük meg a beiratkozási lapot. Először beiratkozó hallgatóinktól azt kérjük, hogy ezt a beiratkozási lapot kinyomtatva és aláírva juttassák el hozzánk a Tanulmányi Hivatalba. Az oldal legalján található „Beiratkozás/Bejelentkezés” gombbal léphetünk tovább és tehetjük véglegessé a regisztrációt.
- Tárgyat felvenni csak a félévre beiratkozott hallgatók tudnak. A tárgyfelvételhez szükséges dokumentumokat, a kurzuskínálatot és az órarendet, vagyis az évfolyamonként meghirdetett tárgyak, oktatók és órarendi időpontok listáját a tanszékek teszik közzé oldalaikon.
A Neptun-rendszerben a tárgyfelvételt a Tárgyak->Tárgyfelvétel lehetőség kiválasztásával kezdhetjük meg. A feljövő felületen – a megfelelő félév kiválasztása után – találjuk a képzésünkön meghirdetett tárgyak listáját. Figyelem! Itt nem csak a saját évfolyamon meghirdetett tárgyak látszanak, hanem az összes, az adott félévre meghirdetett tárgy. A tárgyak évfolyamonkénti listáját a kurzuskínálat tartalmazza.
A tárgyak sorának végén található „Lehetőségek”-feliratra kattintva a tárgyhoz meghirdetett kurzusok listája jön elő. A kurzus kódjából kiderül, hogy nappalis vagy levelezős kurzusról van szó, illetve azoknál a tárgyaknál, amelyekből több csoport indul, a csoportokat számozással különítjük el egymástól.
A tantárgyi egymásra épülésekre nagyon kell figyelni (pl. szociális munka szakon azokból a tárgyakból, amelyekhez gyakorlat tartozik, a tárgyfelvételt a gyakorlati kurzussal kell kezdeni.). A kurzuslista jobb oldalán található jelölőnégyzet segítségével lehet kiválasztani a kívánt kurzust, majd az oldal alján található „Mentés” gombbal teheti véglegessé a tárgyfelvételt
Neptun
A „Partnerek” fül alatt lehet felvinni azon magánszemély(ek) – , természetes személy(ek)–, a „Szervezetek” fül alatt pedig azon jogi személy(ek) adatait, akiket a hallgató önmaga helyett befizetőként meg kíván adni. A partnerek fülön felvitt azonnal adatok megjelennek a partnerek listájában, a szervezetek fülön megadott adatokat – ahogyan arra egy felbukkanó ablakban a Neptun is figyelmeztet – előbb a gazdasági igazgatóságnak le kell ellenőriznie és jóvá kell hagynia. Az ellenőrzés és jóváhagyás után a felvitt szervezet bekerül a listában szereplő adatok közé. A saját szervezetet ebből a listából kell kikeresni és a saját befizető szervezetekhez adni.
Igen. A vizsgáról való lejelentkezés a vizsgát megelőző 36. óráig nyitott. A Neptun-rendszerben a „vizsgák”->”felvett vizsgák” menüpontban lehet vizsgáról lejelentkezni.
A Neptun-rendszeren keresztül a „vizsgák”->”vizsgajelentkezés” menüpontra kattintva lehet megjeleníteni a meghirdetett vizsgajelentkezéseket, és feljelentkezni rájuk. A vizsgajelentkezés módjáról részletes tájékoztató olvasható a Neptun bejelentkező felületen a letölthető dokumentumok között „hallgatói neptun útmutató” címen (https://host.sdakft.hu/wjlfhw/login.aspx).
A Neptun-rendszerben a „személyes adatok” menüponton található egy „adatmódosítás” gomb, aminek a megnyomásával elküldhetjük az adatváltozásokat a rendszernek. Ez nem azonnal fog látszani a Neptunban, csak az ügyintéző jóváhagyása után. Vannak olyan személyes adatok, amelyeket csak személyesen, a megfelelő okmánnyal igazolva lehet megváltoztatni a Neptun-rendszerben. Ilyen például a személyi igazolvány száma és a hallgató neve.
A halasztás szándékát a regisztrációs időszak végéig jelentheted be Neptun rendszeren keresztül. A beiratkozáskor (Ügyintézés->Beiratkozás) az első felugró ablakban, amikor nyilatkozni kell arról, milyen státusszal szeretnéd regisztrálni a félévet, passzív státuszt kell választanod.
Mindez akkor lehetséges, ha van már sikeres, teljesített féléved. Az első félév előtti halasztásra a Tanulmányi Bizottság adhat engedélyt a hallgató kérésére. Ehhez a kérvény-űrlap letölthető a www.wesley.hu oldalon a Tanulmányi Hivatal oldaláról.
- A sikertelen tárgyfelvétel leggyakoribb oka, hogy a Hallgató nem iratkozott be az adott félévre. A rendszer csak aktív hallgatóknak engedi meg a tárgyfelvételt.
- A másik lehetséges ok, hogy nem teljesülnek a tantárgyi előkövetelmények, amelyekről a féléves kurzuskínálatban lehet tájékozódni. Figyelem! Nem csak az előzetesen teljesítendő tárgyaknál okozhat ez problémát: az együttesen teljesítendő tárgyakat meghatározott sorrendben kell felvenni. Általában csak akkor engedi a rendszer a gyakorlatfeldolgozó szemináriumokat, szupervíziókat, laborokat felvenni, ha a hozzájuk tartozó gyakorlat már szerepel a felvett tárgyak között.
- Előfordulhat, hogy azért nem sikerül egy tárgyat felvenni, mert betelt a meghirdetett maximális létszám. Ha kötelező tárgyról van szó, akkor ilyen esetben mindig a tanszéki asszisztenshez kell fordulni.
- Figyelni kell a tárgyak listázásakor beállított szűrőfeltételekre. Sokszor előfordul, hogy azért nem jelenik meg a felvenni kívánt tárgy a listában, mert bekapcsolva maradt például az órarendi időpontot figyelő szűrő.
- Egyéb esetekben a problémát kérjük e-mailen jelezni a pokamilla@wjlf.hu e-mail címen. Az e-mail azért hasznos ebben az esetben, mert az üzenet dátuma alapján igazolható, hogy a hallgató a tárgyfelvételi időszakban próbálkozott a tárgyjelentkezéssel.
A sikertelen beiratkozás leggyakoribb oka, hogy épp nincs beiratkozási időszak, illetve, hogy a hallgatónak lejárt határidejű tartozása van. Ha ezek egyike sem áll fenn, és a beiratkozás továbbra sem sikerül, akkor ezt e-mailen kell jelezni a pokamilla@wjlf.hu e-mail címre. Az e-mail azért hasznos ebben az esetben, mert az üzenet dátuma alapján igazolható, hogy a hallgató a beiratkozási időszakon belül próbálkozott a beiratkozással, és a Tanulmányi Hivatal dolgozói csak írásos kérés alapján írathatnak be hallgatót a Neptun-rendszerben.
A beiratkozásról és a tárgyfelvételről részletes leírás olvasható a Neptun-belépőfelületéről letölthető hallgatói útmutatóban https://host.sdakft.hu/wjlfhw/login.aspx).
- Beiratkozni az „Ügyintézés->Beiratkozás” menüpontban lehet. A feljövő felületen ki kell választanunk a félévet, amelyre be szeretnénk iratkozni, majd a „Lehetőségek” és a „Beiratkozás” feliratra kell kattintani. Elsőként egy felugró ablakban nyilatkozni kell, hogy aktív vagy passzív státusszal szeretnénk-e regisztrálni a félévet. Ezután tekinthetjük meg a beiratkozási lapot. Először beiratkozó hallgatóinktól azt kérjük, hogy ezt a beiratkozási lapot kinyomtatva és aláírva juttassák el hozzánk a Tanulmányi Hivatalba. Az oldal legalján található „Beiratkozás/Bejelentkezés” gombbal léphetünk tovább és tehetjük véglegessé a regisztrációt.
- Tárgyat felvenni csak a félévre beiratkozott hallgatók tudnak. A tárgyfelvételhez szükséges dokumentumokat, a kurzuskínálatot és az órarendet, vagyis az évfolyamonként meghirdetett tárgyak, oktatók és órarendi időpontok listáját a tanszékek teszik közzé oldalaikon.
A Neptun-rendszerben a tárgyfelvételt a Tárgyak->Tárgyfelvétel lehetőség kiválasztásával kezdhetjük meg. A feljövő felületen – a megfelelő félév kiválasztása után – találjuk a képzésünkön meghirdetett tárgyak listáját. Figyelem! Itt nem csak a saját évfolyamon meghirdetett tárgyak látszanak, hanem az összes, az adott félévre meghirdetett tárgy. A tárgyak évfolyamonkénti listáját a kurzuskínálat tartalmazza.
A tárgyak sorának végén található „Lehetőségek”-feliratra kattintva a tárgyhoz meghirdetett kurzusok listája jön elő. A kurzus kódjából kiderül, hogy nappalis vagy levelezős kurzusról van szó, illetve azoknál a tárgyaknál, amelyekből több csoport indul, a csoportokat számozással különítjük el egymástól.
A tantárgyi egymásra épülésekre nagyon kell figyelni (pl. szociális munka szakon azokból a tárgyakból, amelyekhez gyakorlat tartozik, a tárgyfelvételt a gyakorlati kurzussal kell kezdeni.). A kurzuslista jobb oldalán található jelölőnégyzet segítségével lehet kiválasztani a kívánt kurzust, majd az oldal alján található „Mentés” gombbal teheti véglegessé a tárgyfelvételt
A Tanulmányi Hivatalban lehetőség van a Neptun-kód egyeztetésére, de a jelszavakhoz a Hivatal munkatársai sem férnek hozzá. Elfelejtett jelszó esetén új jelszót lehet igényelni a pokamilla@wjlf.hu e-mail címen 2000 Ft különeljárási díj ellenében.
A Neptun-rendszer a www.wesley.hu honlapról a ’Neptun-hallgatóknak’ feliratra kattintva érhető el. A Neptun-rendszerbe való belépéshez szükséges azonosítót, vagyis Neptun-kódot a felvételi döntésről szóló tájékoztató levélben minden új hallgatóknak elküldjük. A jelszó az első belépésig mindenkinek a saját ÉÉÉÉHHNN-formátumban számokkal leírt születési dátuma egy Ne előtaggal. Az 1990. január 1-jén születetteknél tehát: Ne19900101. Első belépéskor a jelszót kötelezően meg kell változtatni.
Pénzügyek
A „Partnerek” fül alatt lehet felvinni azon magánszemély(ek) – , természetes személy(ek)–, a „Szervezetek” fül alatt pedig azon jogi személy(ek) adatait, akiket a hallgató önmaga helyett befizetőként meg kíván adni. A partnerek fülön felvitt azonnal adatok megjelennek a partnerek listájában, a szervezetek fülön megadott adatokat – ahogyan arra egy felbukkanó ablakban a Neptun is figyelmeztet – előbb a gazdasági igazgatóságnak le kell ellenőriznie és jóvá kell hagynia. Az ellenőrzés és jóváhagyás után a felvitt szervezet bekerül a listában szereplő adatok közé. A saját szervezetet ebből a listából kell kikeresni és a saját befizető szervezetekhez adni.
Vizsgaidőszak
Igen. A vizsgáról való lejelentkezés a vizsgát megelőző 36. óráig nyitott. A Neptun-rendszerben a „vizsgák”->”felvett vizsgák” menüpontban lehet vizsgáról lejelentkezni.
A Neptun-rendszeren keresztül a „vizsgák”->”vizsgajelentkezés” menüpontra kattintva lehet megjeleníteni a meghirdetett vizsgajelentkezéseket, és feljelentkezni rájuk. A vizsgajelentkezés módjáról részletes tájékoztató olvasható a Neptun bejelentkező felületen a letölthető dokumentumok között „hallgatói neptun útmutató” címen (https://host.sdakft.hu/wjlfhw/login.aspx).
További kérdésekért kérjük, írjon nekünk a wesley@wjlf.hu címre, vagy hívjon minket a
(06-1) 577-0500/120 telefonszámon.