
ÚJ HALLGATÓI NEPTUN WEBFELÜLET
- Beiratkozás
- Bejelentkezés félévre
- Tárgy- és kurzusfelvétel
- Vizsgajelentkezés
- Diákigazolvány igénylése
- Pénzügyi befizetés
A hallgatói jogviszony a beiratkozással jön létre. A beiratkozás egyszer szükséges a képzés alatt a képzés megkezdéséhez, az egyetemi felvételt követően. Ilyenkor a felvett hallgatók beiratkozási kérelmet töltenek ki a tanulmányi rendszeren keresztül, amelyben ellenőrzik, módosítják és kiegészítik adataikat, valamint a tanulmányok megkezdéséhez szükséges nyilatkozatokat teszik meg. A hallgatói jogviszony ezen kérelem elfogadásával jön létre.
A bejelentkezés az a folyamat, amelyet a hallgatói jogviszony alatt félévről-félévre meg kell tenni, ekkor kell nyilatkozni a következő aktuális félév aktív vagy passzív státuszáról.
Beiratkozni, bejelentkezni csak a képzésen megadott beiratkozási és bejelentkezési időszakban lehetséges! A tanulmányi időszakok az Információk / Időszakok menüpont alatt ellenőrizhetők. Amennyiben nem jelenik meg a beiratkozási lehetőség, annak egyéb adminisztrációs okai is lehetnek, ilyenkor a Tanulmányi Hivatalhoz érdemes fordulni.
A beiratkozási lap kitöltése alatt a program egy 20 perces visszaszámlálást futtat. Ennyi idő áll rendelkezésre a beiratkozási lap leadására, ezért javasoljuk, hogy a szükséges csatolandó dokumentumok legyenek előre elmentve pdf vagy jpg formátumban a számítógépen, a beiratkozó készítse elő okmányait és személyes adatait a gyorsabb kitöltés érdekében. Ilyen dokumentumok például a személyazonosító okmányok; előképzettség igazolására szolgáló dokumentum: érettségi bizonyítvány, felsőfokú végzettség stb.
A beiratkozási lap tartalmazza a felvételkor a tanulmányi rendszerben meglévő és már nyilvántartott hallgatói adatokat. Legfontosabb adatkörök:
- személyes adatok
- állampolgársági adatok
- elérhetőségek (cím, elektronikus levelezés, telefonszám)
- hivatalos adatok (bankszámlaszám, okmányok)
- előképzettségek (középiskola, alapképzés stb.)
- képzésadatok (hallgató által nem szerkeszthető)
- finanszírozási és egyéb nyilatkozatok
Az egyes adatköröknek megfelelően a beiratkozási kérelem több oldalból áll. Az oldalak között lépkedni az Előző oldal és a Következő oldal gombokkal van lehetőség a kitöltési képernyő tetején. A kérvény kitöltését felfüggeszteni a bal felső sarokban látható X gombbal lehet.
Az egyes témakörökben szöveges mezőben, lenyíló listában vagy kötött formátumú mezőben jelennek meg a felvihető adatok. A kötött formátumokhoz kapcsolódó leírásokat, figyelmeztetéseket az egyes mezők felett olvashatja. A szöveges mezőben megjelenő tartalmak módosíthatók, ha az üres vagy helytelen adat jelenik meg. A legördülő listák esetén egy előre megadott készletből lehet választani. Kötött formátumú mező például a dátum mező, ahol csak megadott formátum (2000.02.22.) adható meg, illetve az intézményválasztó mező (pl. középiskola intézmény neve) ahol az intézménynevet a mezőbe gépelve jelenik meg a választható tételek listája. Ezen mezők kitölthetők, de helytelen formátummal a beiratkozási lap leadása meghiúsul, erről a beiratkozási lap elmentésekor (Kérvény leadása) hibaüzenet is tájékoztat.
A megadandó adatkörökhöz lehetőség van, illetve adott esetben kötelező az adatkörnek megfelelő dokumentumot csatolni. Dokumentumot csatolni a megjelenő táblázatok utolsó sorában található Melléklet gomb megnyomásával lehetséges. A kitöltetlen kötelező mezőket piros színnel emeli ki a program, a leadási kísérletet követően.
Az adatok megadását követően a képzés finanszírozási formájától függően különböző nyilatkozatok elfogadására van szükség. Ilyen a magyar állami ösztöndíj vagy a képzési szerződés feltételeinek vállalásáról szóló nyilatkozat, vagy az adatkezelési nyilatkozat.
Amennyiben minden szükséges adat megadásra került és a csatolandó dokumentumok feltöltése is megtörtént, úgy leadhatja a beiratkozási lapot. A kérvény leadását követően visszajelző üzenet tájékoztat a sikeres leadásról, valamint, hogy milyen azonosító számmal ellátott kérvényt adott le. A visszajelző üzenet tájékoztat arról is, hogy „A kérvényhez nyomtatvány került generálásra, mely a Leadott kérvények felületen elérhető.”
Az utolsó kérvény oldalt követően az oldalakon megadott adatok egyben, az előnézet oldalon ellenőrizhetők a kérvény leadása előtt. Innen még van lehetőség visszalépni az adott oldalra, a hibásan megadott adatok módosítására.
A beiratkozási lapot nyomtassuk ki, majd aláírva juttassuk el a Tanulmányi Hivatal részére.
Az Ügyintézés / Kérvények menüponton a Leadott kérvények fülön a leadáskori azonosító számmal ellátott beiratkozási lap bármikor nyomtatható.
A bejelentkezés az a folyamat, amelyet a hallgatói jogviszony alatt félévről-félévre meg kell tenni, ekkor kell nyilatkozni a következő aktuális félév aktív vagy passzív státuszáról.
Az aktuális félév státuszáról (aktív/passzív) szóló nyilatkozattételi ablak az Ügyintézés / Féléves regisztráció menüponton érhető el. A menüpontra kattintva megjelennek az aktuális és a korábbi regisztrációs időszakok, de csak az aktuális időszak sora alatt él a Beiratkozás gomb.
A Tárgyak/Tárgyfelvétel menüpontot kiválasztva érhető el. A szűrési feltételek megadását követően a Tárgy keresése gombbal lehet listázni a feltételeknek megfelelő tárgyakat. Az adott tárgy sorának végén található ˅ jelre kattintva megjelennek a tárgy kurzusai. A tárgy felvételéhez először ki kell jelölni a felvenni kívánt kurzusokat a sor elején található jelölőnégyzetek segítségével, majd a Tárgy felvétele gombbal lehet elvégezni a tárgyfelvételt. Amennyiben valamelyik kijelölt kurzus, vagy a tárgy valamilyen okból nem vehető fel, akkor annak pontos okáról a jobb felső sarokban felugró értesítésben jelenik meg információ. Tárgyat leadni a Tárgy leadása funkciógombbal lehet, ez a művelet leadja a tárgyat és a kapcsolódó összes felvett kurzust, valamint törli is azokat az órarendtervezőből.
Kurzuscsere: Ha a tárgy több azonos típusú kurzussal is rendelkezik, lehetőség van kurzuscserére. A Kurzuscsere gombra kattintva lehet elindítani a kurzuscsere folyamatát. A már felvett kurzus sora ekkor inaktív állapotra vált, és ki kell jelölni a kurzust, amire cserélni szeretnénk. A folyamatot a Kurzus cseréje/Csere gombbal lehet véglegesíteni.
A Tárgyak/Felvett tárgyak menüponton lehet megtekinteni a felvett tárgyakat. Alapértelmezetten az aktuális félév felvett tárgyai jelennek meg a felületen, de a szűrőben félévet váltva lehetőség van a képzés korábbi félévein felvett tárgyak megtekintésére is. A tárgylista felett kördiagram jelzi, hogy az adott féléven felvett kreditből mennyi a teljesített kredit.
A Vizsgák/Vizsgajelentkezés menüpontot kiválasztva érhető el. A sor végén található Felvétel vagy Leadás gombbal egy lépésben lehet a vizsgára fel- és lejelentkezni. A Részletek gombra kattintva a Vizsga részletek felületre lehet navigálni, ahol azon felül, hogy megtekinthetők a vizsga részletes adatai, további funkciók elvégzésére is lehetőség van, mint például vizsgacsere és ismételt vizsgadíj kiírása.
A vizsga sorának elején különböző színekkel jelennek meg a vizsga státuszai:
- Minimális létszám nem teljesül – ha a vizsgához meghatározásra kerül minimális létszám érték, és a jelentkezettek száma ezt még nem érte el – narancssárga
- Csak várólistás jelentkezés! – ha a vizsga maximális létszáma betelt, de a várólistára lehet jelentkezni – kék
- Várólistán – ha Ön a vizsgán várólistán van – kék
- Felvéve – ha Önnek a vizsgán érvényes, nem várólistás jelentkezése van – zöld
- Betelt – ha a vizsgára jelentkezettek száma elérte a maximális létszámot, és várólistára sem lehet jelentkezni – narancssárga
- Online alkalom elérhető – ha a vizsgához online alkalom (Webex meeting) kapcsolódik – szín nélkül
Diákigazolvány igényléshez a Neptunban az Ügyintézés/Diákigazolvány igénylés menüpontot kell választani. A felületen új igénylés indítására van lehetőség, megtekinthető az igénylés aktuális állapota és a korábban beadott igénylésekről is itt lehet informálódni.
Lépések:
- A NEK azonosító a NEK adatlap jobb felső részén található, a kiadás dátuma, az okmányiroda vármegyéjének 3 karakteres kódja és a sorszám alkotja.
- Igénylés indoka kiválasztása
- Adatok ellenőrzése
- Mentés
Az aktív és teljesített pénzügyi tételek a Pénzügyek menüponton belül a Befizetendő oldalon találhatóak. Először a fizetni kívánt tételt kell kijelölni, ezután lehet az alsó Befizetés gombbal véglegesíteni a befizetést. Befizetési mód választása -> Gyűjtőszámla -> Befizetés.