Nem nagy szakma a magyar neveléstörténetírás, oktatástörténetírás, iskolatörténetírás, pedagógiatörténetírás. Az országos neveléstudományi konferenciák – áruknál és időszervezésüknél fogva – alkalmatlanok a valódi diskurzusra. De a szabad témaválasztású neveléstörténeti konferenciák 20 perce sokaknak kevés, hogy bemutassák profiljukat. A szűkebb tárgyra irányuló konferenciák pedig gyakran elkerülik a kollégák legfontosabb kutatási területeit. Az oktatásszociológus identitású kollégák gyakran hagyják figyelmen kívül az elmúlt hetven évvel foglalkozó neveléstörténeti rendezvényeket, a neveléstörténész identitású kollégák gyakran hagyják figyelmen kívül azt, hogy az oktatáskutatók gyakran érdemben elemzik a 19-21 század olyan jelenségeit, melyek történetiek. Némiképp külön szerveződik a helytörténész szakma is, s azok is akik történészként éppen az oktatásügyi ágazattal foglalkoznak.
A Wesley neveléstudományi tanszéke online rendezvénysorozataként köztes megoldást hirdetünk ezért: olyan online alkalmat, melynek témaválasztása szabad, s melyek egymást követő 45 perces előadásokból és 45 perces beszélgetésekből állnak. Ahol mindenki – akit felkérünk – bemutathatja az általa követett paradigmát, „beszédmódját” módszereit. Eddig tucatnál több kolléga jelezte részvételét. Az alkalmak:
http://oktatas.uni.hu/20221028.htm
http://oktatas.uni.hu/20221118.htm http://oktatas.uni.hu/20221125.htm