Friss kötettel jelentkezett az Oktatási Hivatal a validáció témakörében. A nemformális és informális tanulás validációja a nemzetközi és nemzeti foglalkoztatási, szociális és oktatási politikákban az utóbbi évtizedben egyre hangsúlyosabbá váló elem, amellyel kapcsolatban széles körű nemzetközi diszkusszió, közös tanulás és fejlesztés folyik. Ennek részeként rendszeressé vált a validációval kapcsolatos nemzeti politikák és fejlesztések monitorozása és az előrehaladás részleteinek megosztása. A validáció alkalmazása több európai uniós és nemzeti szakpolitikába, intézkedésbe is beépült. Mivel többcélú, összetett eszközről van szó, amelynek használata számos körülmény figyelembe vételét igényli, fontos lépést jelentett az európai országok által kidolgozott és közzétett európai validációs elvek (Council 2004), amelyet egy alkalmazási útmutató közreadása követett (Cedefop 2009). Ez az útmutató 2015-ben frissült és jelentősen továbbfejlődött (Cedefop 2015). A kötetben, többek mellett, a validáció és a munkaerőpiac kapcsolatáról közöl cikket Borbély-Pecze Tibor Bors, főiskolán egyetemi docense.
Teljes egészében elérhető a magyarkpesites.hu honlapon.
OH (2022), Szerkesztő Balogh Edit. A KÉPESSÉGEK LÁTHATÓVÁ TÉTELÉNEK ÉS ELISMERÉSÉNEK LEHETŐSÉGEI MAGYARORSZÁGON
ISBN 978-963-436-442-9 t https://www.magyarkepesites.hu/pub_bin/Validacios_tanulmanykotet.pdf#page=9