Gyakori kérdések
Átjelentkezés - áthallgatás
- Ha már rendelkezel felsőfokú végzettséggel, akkor részismereti képzésre van lehetőséged jelentkezni önköltséges formában. A részismereti képzés megkezdéséhez a kérelmet a Tanulmányi Hivatalon keresztül kell benyújtani, az elfogadásáról a Tanulmányi Bizottság dönt. A részismereti tanulmányaid befejezésekor a teljesített tárgyakról és kreditekről a Tanulmányi Hivatal igazolást állít ki. Ezek a kreditek felsőfokú tanulmányokba beszámíthatók.
- Ha másik felsőoktatási intézmény hallgatója vagy, akkor vendéghallgatói jogviszony keretében van lehetőséged tanulmányokat folytatni nálunk. A vendéghallgatásra vonatkozó kérelmet a regisztrációs időszak első hetének végéig kell benyújtani a Tanulmányi Hivatalon keresztül. A vendéghallgatói tanulmányaid lezárásakor a Tanulmányi Hivatal igazolást állít ki a teljesített tárgyakról és kreditekről.
A jelenlegivel megegyező képzési terület szakjára jelentkezhetsz át, ugyanazon a képzési szinten. Írnod kell egy átvételi kérelmet a Tanulmányi Hivatal dokumentumai alól letölthető kérvény-űrlapon. A kérvénynek tartalmaznia kell, hogy melyik szak melyik tagozatára szeretnél átjelentkezni. Az átvételről a Tanulmányi Bizottság egy határozatban dönt majd.
Az átvételi kérelemhez csatolnod kell:
- a jelenlegi hallgatói jogviszonyod igazolását (tehát semmiképp ne szüntesd meg a jogviszonyodat a jelenlegi intézményedben! A jogviszony átkéréséről a Tanulmányi Hivatal gondoskodik)
- az általad teljesített kurzusokat igazoló kivonatot
- az általad teljesített tantárgyak tárgyleírásait.
Diákigazolvány
Az érvényesítő matricák a Tanulmányi Hivatalba érkeznek be minden félévben, általában nem rögtön félévkezdéskor. Ezért az előző félévben érvényes diákigazolvánnyal a félév első hónapjában igénybe vehetők az utazási- és egyéb kedvezmények. Az első féléves matricák érvényességi ideje március 31-én, a második féléves matricáké október 31-én jár le.
A folyamatban lévő diákigazolvány-igénylésről a Tanulmányi Hivatalban lehet igazolást kérni. Az igazolás nem helyben készül: az Oktatási Hivatal oldaláról töltik le a Tanulmányi Hivatal munkatársai, emiatt van az, hogy csak azok kaphatnak ilyet, akik már a diákigazolvány-igénylést elindították.
A következő linken részletes lista olvasható a diákigazolvánnyal igénybe vehető utazási-, kulturális- és kereskedelmi kedvezményekről:
http://www.diakigazolvany.hu/erdeklodom/gyik/kedvezmenyek/uti_kedvezmenyek
A következő típusú diákigazolvány-igényeket lehet feladni:
- első igénylés;
- adatváltozás miatt;
- elveszett;
- új igénylés téves adatok miatt.
Ezekben az esetekben a tanulmányok alatt bármikor igényelhető diákigazolvány.
Félévkezdés
A Bursa Hungarica Felsőoktatási Önkormányzati Ösztöndíjrendszer célja az esélyteremtés érdekében a hátrányos helyzetű, szociálisan rászoruló fiatalok felsőfokú tanulmányainak támogatása.
A program keretében olyan szociálisan hátrányos helyzetű felsőoktatásban résztvevő hallgatóknak folyósítható az ösztöndíj, akik a települési önkormányzat illetékességi területén lakóhellyel rendelkeznek, felsőoktatási intézményben (felsőoktatási hallgatói jogviszony keretében) teljes idejű (nappali tagozatos) képzésben vesznek részt.
A pályázat részleteiről bővebb információ található a következő linken: http://www.emet.gov.hu/hatter_1/bursa_hungarica/
Ha már a pótbeiratkozási időszak is lejárt, akkor a Tanulmányi Bizottság engedélyezheti a késedelmes beiratkozást a hallgató kérésére kreditenkénti 2000 Ft különeljárási díj ellenében. Ehhez a kérvény-űrlap letölthető a www.wesley.hu oldalon a Tanulmányi Hivatal oldaláról.
Ha még tart a pótbeiratkozási időszak, akkor a Tanulmányi Hivatal írásos jelzés alapján (forgacsemese@wjlf.hu) íratja be a hallgatót, és felveszi a tárgyakat tárgyankénti 2000 Ft különeljárási díj ellenében.
Igen! A részletfizetést főiskolánk rektora engedélyezheti a hallgató kérésére. Ehhez a kérvény-űrlap letölthető a www.wesley.hu oldalon a Hallgatók->Ügyintézés menüontban.l
A felvételi tájékoztatóban már szerepel a képzések féléves önköltségének összege, tehát már a felvételikor érdemes tájékozódni arról, melyik képzésen mennyit kell majd félévente fizetni. Az önköltség összege a tanulmányok során nem változik!
A önköltség befizetése a beiratkozás feltétele. A befizetés átutalással történik a főiskola 11708001-20562498 bankszámlaszámára. A megjegyzés-rovatba a következőt kell beleírni: NK-’a hallgató saját neptun-kódja’. Azért fontos, hogy a Neptun-kód pontos legyen, mert így az összeg két-három munkanapon belül automatikusan a hallgató saját hallgatói gyűjtőszámlájára kerül. Ha az átutalással kapcsolatban probléma merül fel, a Gazdasági Hivatal munkatársai tudnak segíteni.
A beiratkozást követő héten a Tanulmányi Hivatal a Neptun-rendszerben kiírja tartozásként a költségtérítések összegét, erről a rendszer a hallgatókat üzenetben értesíti. Ezután kell az összegről rendelkezni a Pénzügyek->befizetés menüpontban.
A hallgató több alkalommal is élhet hallgatói jogviszonyának szüneteltetésével, de a hallgatói jogviszony egybefüggő szüneteltetésének ideje nem lehet hosszabb, mint két félév, vagyis egy tanév. A további halasztásra főiskolánk rektora adhat engedélyt, őt kell megkeresni egy kérvénnyel ezzel kapcsolatban.
A halasztás szándékát a regisztrációs időszak végéig jelentheted be Neptun rendszeren keresztül. A beiratkozáskor (Ügyintézés->Beiratkozás) az első felugró ablakban, amikor nyilatkozni kell arról, milyen státusszal szeretnéd regisztrálni a félévet, passzív státuszt kell választanod.
Mindez akkor lehetséges, ha van már sikeres, teljesített féléved. Az első félév előtti halasztásra a Tanulmányi Bizottság adhat engedélyt a hallgató kérésére. Ehhez a kérvény-űrlap letölthető a www.wesley.hu oldalon a Tanulmányi Hivatal oldaláról.
A tanszékek minden félév elején meghirdetik a tantárgyakat, és listát készítenek az egyes évfolyamok számára ajánlott kurzusokról. Ezeket a kurzuskínálatokat az órarenddel együtt meghirdetik a főiskola honlapján (www.wesley.hu). Figyelem! Nem elég az órarendből tájékozódni a felveendő tárgyakról, mert előfordulnak olyan kurzusok – például a gyakorlatok -, amelyekhez nem tartozik órarendi időpont, de a kurzuskínálatban szerepelnek.
- A sikertelen tárgyfelvétel leggyakoribb oka, hogy a Hallgató nem iratkozott be az adott félévre. A rendszer csak aktív hallgatóknak engedi meg a tárgyfelvételt.
- A másik lehetséges ok, hogy nem teljesülnek a tantárgyi előkövetelmények, amelyekről a féléves kurzuskínálatban lehet tájékozódni. Figyelem! Nem csak az előzetesen teljesítendő tárgyaknál okozhat ez problémát: az együttesen teljesítendő tárgyakat meghatározott sorrendben kell felvenni. Általában csak akkor engedi a rendszer a gyakorlatfeldolgozó szemináriumokat, szupervíziókat, laborokat felvenni, ha a hozzájuk tartozó gyakorlat már szerepel a felvett tárgyak között.
- Előfordulhat, hogy azért nem sikerül egy tárgyat felvenni, mert betelt a meghirdetett maximális létszám. Ha kötelező tárgyról van szó, akkor ilyen esetben mindig a tanszéki asszisztenshez kell fordulni.
- Figyelni kell a tárgyak listázásakor beállított szűrőfeltételekre. Sokszor előfordul, hogy azért nem jelenik meg a felvenni kívánt tárgy a listában, mert bekapcsolva maradt például az órarendi időpontot figyelő szűrő.
- Egyéb esetekben a problémát kérjük e-mailen jelezni a pokamilla@wjlf.hu e-mail címen. Az e-mail azért hasznos ebben az esetben, mert az üzenet dátuma alapján igazolható, hogy a hallgató a tárgyfelvételi időszakban próbálkozott a tárgyjelentkezéssel.
A sikertelen beiratkozás leggyakoribb oka, hogy épp nincs beiratkozási időszak, illetve, hogy a hallgatónak lejárt határidejű tartozása van. Ha ezek egyike sem áll fenn, és a beiratkozás továbbra sem sikerül, akkor ezt e-mailen kell jelezni a pokamilla@wjlf.hu e-mail címre. Az e-mail azért hasznos ebben az esetben, mert az üzenet dátuma alapján igazolható, hogy a hallgató a beiratkozási időszakon belül próbálkozott a beiratkozással, és a Tanulmányi Hivatal dolgozói csak írásos kérés alapján írathatnak be hallgatót a Neptun-rendszerben.
A beiratkozásról és a tárgyfelvételről részletes leírás olvasható a Neptun-belépőfelületéről letölthető hallgatói útmutatóban https://host.sdakft.hu/wjlfhw/login.aspx).
- Beiratkozni az „Ügyintézés->Beiratkozás” menüpontban lehet. A feljövő felületen ki kell választanunk a félévet, amelyre be szeretnénk iratkozni, majd a „Lehetőségek” és a „Beiratkozás” feliratra kell kattintani. Elsőként egy felugró ablakban nyilatkozni kell, hogy aktív vagy passzív státusszal szeretnénk-e regisztrálni a félévet. Ezután tekinthetjük meg a beiratkozási lapot. Először beiratkozó hallgatóinktól azt kérjük, hogy ezt a beiratkozási lapot kinyomtatva és aláírva juttassák el hozzánk a Tanulmányi Hivatalba. Az oldal legalján található „Beiratkozás/Bejelentkezés” gombbal léphetünk tovább és tehetjük véglegessé a regisztrációt.
- Tárgyat felvenni csak a félévre beiratkozott hallgatók tudnak. A tárgyfelvételhez szükséges dokumentumokat, a kurzuskínálatot és az órarendet, vagyis az évfolyamonként meghirdetett tárgyak, oktatók és órarendi időpontok listáját a tanszékek teszik közzé oldalaikon.
A Neptun-rendszerben a tárgyfelvételt a Tárgyak->Tárgyfelvétel lehetőség kiválasztásával kezdhetjük meg. A feljövő felületen – a megfelelő félév kiválasztása után – találjuk a képzésünkön meghirdetett tárgyak listáját. Figyelem! Itt nem csak a saját évfolyamon meghirdetett tárgyak látszanak, hanem az összes, az adott félévre meghirdetett tárgy. A tárgyak évfolyamonkénti listáját a kurzuskínálat tartalmazza.
A tárgyak sorának végén található „Lehetőségek”-feliratra kattintva a tárgyhoz meghirdetett kurzusok listája jön elő. A kurzus kódjából kiderül, hogy nappalis vagy levelezős kurzusról van szó, illetve azoknál a tárgyaknál, amelyekből több csoport indul, a csoportokat számozással különítjük el egymástól.
A tantárgyi egymásra épülésekre nagyon kell figyelni (pl. szociális munka szakon azokból a tárgyakból, amelyekhez gyakorlat tartozik, a tárgyfelvételt a gyakorlati kurzussal kell kezdeni.). A kurzuslista jobb oldalán található jelölőnégyzet segítségével lehet kiválasztani a kívánt kurzust, majd az oldal alján található „Mentés” gombbal teheti véglegessé a tárgyfelvételt
Az órarendek a www.wesley.hu oldalon az egyes képzéseknél, illetve a Tanulmányi Hivatal előtti hirdetőtáblán találhatók.
- Minden félév elején be kell iratkozni a Neptun-rendszeren keresztül. Beiratkozni csak akkor lehet, ha regisztrációs időszak van, és a rendszer csak azt a hallgatót engedi beiratkozni, akinek nincs lejárt határidejű tartozása. Az első beiratkozáskor személyes, papír-alapú beiratkozás is szükséges.
- A beiratkozás után dönteni kell arról, hogy milyen tantárgyakat szeretnél teljesíteni az adott félévben, vagyis fel kell venni a tantárgyakat. A meghirdetett tárgyak évfolyamonkénti listája a wesley.hu oldalon a megfelelő képzés oldalán található meg.
- A beiratkozásról és a tárgyfelvételről részletes leírás olvasható a Neptun-belépőfelületéről letölthető hallgatói útmutatóban.
Az aktuális félév időbeosztása mindig megjelenik főiskolánk Tanulmányi Hivatalának weboldalán a hírek között. A félévkezdés határidőiről és pontos tudnivalóiról minden félév indulásakor e-mailen és Neptun-üzenetben is értesítjük a hallgatókat.
Igen, díjfizetési kötelezettséggel, amelyet a Neptun rendszeren keresztül kell kiírni és teljesíteni. A kérvényt a Tanulmányi Hivatalban kell leadni.
A hallgató mulasztásából eredő határidőn túli tárgyfelvétel és tárgyleadás a kurzusfelvételi időszak lezárása után fizetendő térítési díj:
- a zárás utáni első héten: tárgyanként 2000 Ft,
- a zárást követő második héten kreditenként 2000 Ft.
Kollégium
Néhány napra is lehet igényelni az ivanyiandras@wjlf.hu e-mail címre küldendő kéréssel.
Kollégiumi elhelyezést igényelni a főiskola honlapján megtalálható nyomtatvány értelemszerű kitöltésével – és az ivanyiandras@wjlf.hu e-mail címre történő elküldésével lehet.
A WJLF, vagy egyéb felsőoktatási intézmény bármelyik hallgatója igényelhet kollégiumi elhelyezést.
Neptun
A „Partnerek” fül alatt lehet felvinni azon magánszemély(ek) – , természetes személy(ek)–, a „Szervezetek” fül alatt pedig azon jogi személy(ek) adatait, akiket a hallgató önmaga helyett befizetőként meg kíván adni. A partnerek fülön felvitt azonnal adatok megjelennek a partnerek listájában, a szervezetek fülön megadott adatokat – ahogyan arra egy felbukkanó ablakban a Neptun is figyelmeztet – előbb a gazdasági igazgatóságnak le kell ellenőriznie és jóvá kell hagynia. Az ellenőrzés és jóváhagyás után a felvitt szervezet bekerül a listában szereplő adatok közé. A saját szervezetet ebből a listából kell kikeresni és a saját befizető szervezetekhez adni.
Igen. A vizsgáról való lejelentkezés a vizsgát megelőző 36. óráig nyitott. A Neptun-rendszerben a „vizsgák”->”felvett vizsgák” menüpontban lehet vizsgáról lejelentkezni.
A Neptun-rendszeren keresztül a „vizsgák”->”vizsgajelentkezés” menüpontra kattintva lehet megjeleníteni a meghirdetett vizsgajelentkezéseket, és feljelentkezni rájuk. A vizsgajelentkezés módjáról részletes tájékoztató olvasható a Neptun bejelentkező felületen a letölthető dokumentumok között „hallgatói neptun útmutató” címen (https://host.sdakft.hu/wjlfhw/login.aspx).
A Neptun-rendszerben a „személyes adatok” menüponton található egy „adatmódosítás” gomb, aminek a megnyomásával elküldhetjük az adatváltozásokat a rendszernek. Ez nem azonnal fog látszani a Neptunban, csak az ügyintéző jóváhagyása után. Vannak olyan személyes adatok, amelyeket csak személyesen, a megfelelő okmánnyal igazolva lehet megváltoztatni a Neptun-rendszerben. Ilyen például a személyi igazolvány száma és a hallgató neve.
A halasztás szándékát a regisztrációs időszak végéig jelentheted be Neptun rendszeren keresztül. A beiratkozáskor (Ügyintézés->Beiratkozás) az első felugró ablakban, amikor nyilatkozni kell arról, milyen státusszal szeretnéd regisztrálni a félévet, passzív státuszt kell választanod.
Mindez akkor lehetséges, ha van már sikeres, teljesített féléved. Az első félév előtti halasztásra a Tanulmányi Bizottság adhat engedélyt a hallgató kérésére. Ehhez a kérvény-űrlap letölthető a www.wesley.hu oldalon a Tanulmányi Hivatal oldaláról.
- A sikertelen tárgyfelvétel leggyakoribb oka, hogy a Hallgató nem iratkozott be az adott félévre. A rendszer csak aktív hallgatóknak engedi meg a tárgyfelvételt.
- A másik lehetséges ok, hogy nem teljesülnek a tantárgyi előkövetelmények, amelyekről a féléves kurzuskínálatban lehet tájékozódni. Figyelem! Nem csak az előzetesen teljesítendő tárgyaknál okozhat ez problémát: az együttesen teljesítendő tárgyakat meghatározott sorrendben kell felvenni. Általában csak akkor engedi a rendszer a gyakorlatfeldolgozó szemináriumokat, szupervíziókat, laborokat felvenni, ha a hozzájuk tartozó gyakorlat már szerepel a felvett tárgyak között.
- Előfordulhat, hogy azért nem sikerül egy tárgyat felvenni, mert betelt a meghirdetett maximális létszám. Ha kötelező tárgyról van szó, akkor ilyen esetben mindig a tanszéki asszisztenshez kell fordulni.
- Figyelni kell a tárgyak listázásakor beállított szűrőfeltételekre. Sokszor előfordul, hogy azért nem jelenik meg a felvenni kívánt tárgy a listában, mert bekapcsolva maradt például az órarendi időpontot figyelő szűrő.
- Egyéb esetekben a problémát kérjük e-mailen jelezni a pokamilla@wjlf.hu e-mail címen. Az e-mail azért hasznos ebben az esetben, mert az üzenet dátuma alapján igazolható, hogy a hallgató a tárgyfelvételi időszakban próbálkozott a tárgyjelentkezéssel.
A sikertelen beiratkozás leggyakoribb oka, hogy épp nincs beiratkozási időszak, illetve, hogy a hallgatónak lejárt határidejű tartozása van. Ha ezek egyike sem áll fenn, és a beiratkozás továbbra sem sikerül, akkor ezt e-mailen kell jelezni a pokamilla@wjlf.hu e-mail címre. Az e-mail azért hasznos ebben az esetben, mert az üzenet dátuma alapján igazolható, hogy a hallgató a beiratkozási időszakon belül próbálkozott a beiratkozással, és a Tanulmányi Hivatal dolgozói csak írásos kérés alapján írathatnak be hallgatót a Neptun-rendszerben.
A beiratkozásról és a tárgyfelvételről részletes leírás olvasható a Neptun-belépőfelületéről letölthető hallgatói útmutatóban https://host.sdakft.hu/wjlfhw/login.aspx).
- Beiratkozni az „Ügyintézés->Beiratkozás” menüpontban lehet. A feljövő felületen ki kell választanunk a félévet, amelyre be szeretnénk iratkozni, majd a „Lehetőségek” és a „Beiratkozás” feliratra kell kattintani. Elsőként egy felugró ablakban nyilatkozni kell, hogy aktív vagy passzív státusszal szeretnénk-e regisztrálni a félévet. Ezután tekinthetjük meg a beiratkozási lapot. Először beiratkozó hallgatóinktól azt kérjük, hogy ezt a beiratkozási lapot kinyomtatva és aláírva juttassák el hozzánk a Tanulmányi Hivatalba. Az oldal legalján található „Beiratkozás/Bejelentkezés” gombbal léphetünk tovább és tehetjük véglegessé a regisztrációt.
- Tárgyat felvenni csak a félévre beiratkozott hallgatók tudnak. A tárgyfelvételhez szükséges dokumentumokat, a kurzuskínálatot és az órarendet, vagyis az évfolyamonként meghirdetett tárgyak, oktatók és órarendi időpontok listáját a tanszékek teszik közzé oldalaikon.
A Neptun-rendszerben a tárgyfelvételt a Tárgyak->Tárgyfelvétel lehetőség kiválasztásával kezdhetjük meg. A feljövő felületen – a megfelelő félév kiválasztása után – találjuk a képzésünkön meghirdetett tárgyak listáját. Figyelem! Itt nem csak a saját évfolyamon meghirdetett tárgyak látszanak, hanem az összes, az adott félévre meghirdetett tárgy. A tárgyak évfolyamonkénti listáját a kurzuskínálat tartalmazza.
A tárgyak sorának végén található „Lehetőségek”-feliratra kattintva a tárgyhoz meghirdetett kurzusok listája jön elő. A kurzus kódjából kiderül, hogy nappalis vagy levelezős kurzusról van szó, illetve azoknál a tárgyaknál, amelyekből több csoport indul, a csoportokat számozással különítjük el egymástól.
A tantárgyi egymásra épülésekre nagyon kell figyelni (pl. szociális munka szakon azokból a tárgyakból, amelyekhez gyakorlat tartozik, a tárgyfelvételt a gyakorlati kurzussal kell kezdeni.). A kurzuslista jobb oldalán található jelölőnégyzet segítségével lehet kiválasztani a kívánt kurzust, majd az oldal alján található „Mentés” gombbal teheti véglegessé a tárgyfelvételt
A Tanulmányi Hivatalban lehetőség van a Neptun-kód egyeztetésére, de a jelszavakhoz a Hivatal munkatársai sem férnek hozzá. Elfelejtett jelszó esetén új jelszót lehet igényelni a pokamilla@wjlf.hu e-mail címen 2000 Ft különeljárási díj ellenében.
A Neptun-rendszer a www.wesley.hu honlapról a ’Neptun-hallgatóknak’ feliratra kattintva érhető el. A Neptun-rendszerbe való belépéshez szükséges azonosítót, vagyis Neptun-kódot a felvételi döntésről szóló tájékoztató levélben minden új hallgatóknak elküldjük. A jelszó az első belépésig mindenkinek a saját ÉÉÉÉHHNN-formátumban számokkal leírt születési dátuma egy Ne előtaggal. Az 1990. január 1-jén születetteknél tehát: Ne19900101. Első belépéskor a jelszót kötelezően meg kell változtatni.
Pénzügyek
A szükséges adatlapokat a Diákhitel honlapjának (www.diakhitel.hu) online hitelügyintézési felületén a Diákhitel Direkten keresztül lehet kitölteni, melyeket a nagyobb postahelyeken, illetve az együttműködő bankok, takarékszövetkezetek kijelölt fiókjaiban kell leadni.
A „Partnerek” fül alatt lehet felvinni azon magánszemély(ek) – , természetes személy(ek)–, a „Szervezetek” fül alatt pedig azon jogi személy(ek) adatait, akiket a hallgató önmaga helyett befizetőként meg kíván adni. A partnerek fülön felvitt azonnal adatok megjelennek a partnerek listájában, a szervezetek fülön megadott adatokat – ahogyan arra egy felbukkanó ablakban a Neptun is figyelmeztet – előbb a gazdasági igazgatóságnak le kell ellenőriznie és jóvá kell hagynia. Az ellenőrzés és jóváhagyás után a felvitt szervezet bekerül a listában szereplő adatok közé. A saját szervezetet ebből a listából kell kikeresni és a saját befizető szervezetekhez adni.
A költségtérítést már a beiratkozás előtt át lehet utalni a főiskola bankszámlájára. A Tanulmányi Hivatal a beiratkozást követő héten írja ki a beiratkozott hallgatóknak a költségtérítés összegét, ezt követően kell a Neptunbban is adminisztrálni a befizetést.
A részletfizetést a főiskolánk rektora engedélyezheti, az erre vonatkozó kérvényt a Tanulmányi Hivatalban kell leadni.
Nem. A gyűjtőszámlás befizetési rendszerben csak átutalással lehet fizetni a főiskola 11708001 – 20562498 számú bankszámlájára.
Főiskolánk gyűjtőszámlás befizetési rendszert használ, melynek menete a következő:
A hallgató átutalja az összeget a WJLF bankszámlaszámára: 11708001 – 20562498. A „Közlemény” rovatba mindenképp írják be Neptun kódjukat, a következő módon: ‘NK’-‘kód’ (példa: ha a kód ABC123, akkor a „Közlemény” rovatban a következő módon kell szerepelnie: NK-ABC123)
A befizetett összeget az OTP bank jóváírja a Wesley János Főiskola központi bankszámláján az átutalási megbízás alapján
A közlemény-rovatban megadott Neptun-kód alapján az összeg jóváíródik a WJLF központi számlájának a hallgatóhoz tartozó alszámláján (virtuális gyűjtőszámla).
A hallgató befizeti a kiírt tételeket a saját gyűjtőszámlájáról a Neptun-rendszeren keresztül.
Szakdolgozat - záróvizsga
Ha nem teljesül a nyelvvizsga-követelmény, akkor az oklevél helyett a diplomaosztó ünnepségen egy igazolást vehet át a végzett hallgató a záróvizsga teljesítéséről. Az igazolás szakképzettséget nem igazol. A nyelvvizsga-követelmény a későbbiekben bármikor pótolható, a Tanulmányi Hivatal a nyelvvizsga-bizonyítvány bemutatását követő 30 napon belül kiállítja az oklevelet.
Az oklevél kiadásának feltétele a képzési és kimeneti (képesítési) követelményekben előírt nyelvvizsga-követelmény teljesítése. A szakonkénti képzési és kimeneti követelmények letölthetők a http://www.kormany.hu oldalról.
Az alapfokozat megszerzéséhez legalább egy élő idegen nyelvből államilag elismert, középfokú (B2) komplex típusú nyelvvizsga vagy azzal egyenértékű érettségi bizonyítvány vagy oklevél megszerzése szükséges. A nyelvvizsgákkal kapcsolatban hasznos információk találhatók még a http://www.nyak.hu oldalon.
A záróvizsgára való jelentkezés is a Neptun-rendszeren keresztül történik, az „Ügyintézés”-> „Záróvizsgák” menüpontban. A pontos tudnivalókról minden jelentkezési időszak előtt tájékoztatjuk az érintett hallgatókat.
A záróvizsgára bocsátás feltétele a végbizonyítvány (=abszolutórium), valamint az elfogadott szakdolgozat megléte, illetve, hogy a hallgatónak ne legyen könyvtári tartozása, és fizetési elmaradása a főiskola felé.
A már jóváhagyott téma, vagy a témavezető esetleges későbbi megváltoztatásához a hallgatónak előzetesen be kell szereznie a szakvezető engedélyét, és a módosítást a TH-ban ismételten regisztráltatnia kell. A változtatásra a tanszékek által meghatározott határidőn belül van csak lehetőség. A határidőt a tanszékek a www.wesley.hu oldalon teszik közzé.
Külső, vagyis a főiskolán nem tanító témavezetőt (konzulens tanárt) a szakvezető engedélye alapján lehet felkérni.
Általában a tanszékek által kiadott listában minden szakdolgozati téma mellett szerepel a téma vezetőjének (=konzulensének) neve is. A témaválasztásról a konzulenssel természetesen mindig egyeztetni kell.
A témaválasztást az egyes tanszékek oldalain (www.welsey.hu – képzések) meghirdetett határidőn belül, a Tanulmányi Osztályon erre a célra rendszeresített formanyomtatványon lehet regisztráltatni.
A választható szakdolgozati témakörökről és a hozzájuk tartozó konzulens tanárok személyéről a tanszékek tájékoztatják a hallgatókat. A hallgatóknak megadott határidőn belül kell ezek közül választaniuk. A konzulens tanárral történt egyeztetés alapján a hallgató a szakdolgozatát más, az ajánlatban nem szereplő témából is készítheti.
A hallgató szociális munka szakon az ötödik félévben, pedagógia szakon a negyedik félév során, környezettan szakon pedig szintén a negyedik szemeszter során köteles a szakdolgozat témáját és címét kiválasztani. A záróvizsgára bocsátás egyik feltétele pedig az, hogy a hallgatónak leadott és elfogadott szakdolgozata legyen. Tehát a tanulmányok utolsó tanévében kell megírni a szakdolgozatot.
Szorgalmi időszak
A Wesley Keresztény Könyvesházban van lehetőség fénymásolni.
Cím: 1086 Budapest, Dankó u. 9., tel.: 210-54-00/111
Főiskolánk könyvtára, a Wesley Könyvtár az alábbi időpontokban tart nyitva:
Kedd: 10-16
Szerda: 10-16
Csütörtök: 10-16
Péntek: 10-16/20
A könyvtár olvasótermi szolgáltatása egy nappal korábban tett bejelentés alapján vehető igénybe.
Elérhetőségek:
A könyvtár a főiskola épületében helyezkedik el: 1086 Budapest, Dankó utca 11.
Telefon: (06-1) 210-5400 /224; (06-1) 577-0509
Fax: (06-1) 210-5400 /123
E-mail: biblioteka@wjlf.hu
Kölcsönzői ügyintézés, olvasói tájékoztatás: biblioteka@wjlf.hu; biblioteka1@wjlf.hu
A főiskola II. emeleti számítástechnika-termében szabad használni a számítógépeket, amikor a teremben nem folyik oktatás. Ezen kívül található egy mindenki által használható, internetkapcsolattal rendelkező számítógép a Tanulmányi Hivatal előterében és a büfében is.
Egy félévben legfeljebb 40 kreditet lehet teljesíteni. Félévenkénti minimum-kredit nincs meghatározva, az ajánlott féléves kredit 30 körül van. Aki viszont egy teljes tanév, vagyis két félév alatt legalább 24 kreditet nem teljesít, annak a hallgatói jogviszonya a tanulmányok elégtelensége miatt megszűnik.
Az, hogy összesen mennyi kreditet kell teljesíteni a képzés során, képzésenként a következőképpen alakul:
képzés | megszerzendő kreditek |
Szociális munka (BA) | 210 |
Pedagógia (BA) | 180 |
Környezettan (BA) | 180 |
Családkonzulens/Családterapeuta (szakirányú továbbképzési szak) | 120 |
Komplex művészeti terapeuta
(szakirányú továbbképzési szak) |
120 |
Teológia (osztatlan) | 300 |
Teológia, lelkipásztori szakirány (osztatlan) | 320 |
Hittanár, nevelőtanár (osztatlan) | 320 |
A felvett kredit teljesítését igazoló aláíráshoz egy-egy tantárgy tanóráinak legalább felén való részvétel szükséges, de az oktató ennél szigorúbb részvételi feltételeket is meghatározhat.
Vizsgaidőszak
A vizsgajelentkezés lehetősége a vizsga előtt 36 órával lezárul. Ezt követően a Tanulmányi Hivatal – e-mailes kérés alapján – veheti fel a vizsgára a hallgatókat 2000 Ft-os különeljárási díj ellenében
Egy alkalommal igen. Ennél több javítóvizsga engedélyezése a Tanulmányi Bizottság hatásköre.
A hallgató a sikertelen vizsga kijavítását csak a pótvizsgaidőszakban, s legfeljebb két alkalommal (javítóvizsga, ismétlő javítóvizsga) kísérelheti meg. A hallgató által ugyanabból a tárgyból tett vizsga egy alkalommal történő megismétlése ingyenes.
A leckekönyvbe „nem teljesített” bejegyzés kerül, a tanulmányi átlagba elégtelen osztályzattal számít a tárgy. Ha kötelező tárgyról van szó, akkor azt a későbbi tanulmányok során pótlólag teljesíteni kell.
Ha a hallgató a vizsgáztató tanárnál igazolja, hogy a távolmaradás indokolt volt, akkor a vizsga nem számít be a tárgy vizsgaalkalmai közé. Egyéb esetben ha a hallgató nem jelent meg a vizsgán, tudása nem értékelhető, és a főiskola a felmerült költségek megfizetésére kötelezi, ami 4000 Ft távolmaradási díjat jelent. Ilyenkor a Netpun-rendszerbe „nem jelent meg” bejegyzés kerül, ami azt jelenti, hogy a hallgató ugyanúgy elveszít egy lehetőséget a tárgy adott félévben lehetséges vizsgaalkalmai közül, mintha sikertelenül vizsgázott volna.
Csak abban az esetben, ha az oktató megajánlott jegyet ír be. Ez a Neptunban külön menüpontban (megajánlott jegyek) követhető. A vizsgaidőszak vége után még két hét áll a hallgatók rendelkezésére, hogy ellenőrizzék a beírt jegyeket a rendszerben. Ha valaki úgy látja, hogy a bekerült jegy nem felel meg a valóságnak, azonnal jelezze ezt a vizsgáztató tanárnak.
Először is ellenőrizni kell, hogy vizsgával záruló tárgyról van-e szó. Csak azokból a tárgyakból kell vizsgára feljelentkezni, amelyeknek a tárgykövetelménye vizsga. Ez a „felvett tárgyak” menüpontban ellenőrizhető.
Ha a tárgy követelménye vizsga, és ennek ellenére nincs belőle meghirdetett vizsgaidőpont, akkor a tárgy oktatójának kell jelezni a problémát.
Igen. A vizsgáról való lejelentkezés a vizsgát megelőző 36. óráig nyitott. A Neptun-rendszerben a „vizsgák”->”felvett vizsgák” menüpontban lehet vizsgáról lejelentkezni.
A Neptun-rendszeren keresztül a „vizsgák”->”vizsgajelentkezés” menüpontra kattintva lehet megjeleníteni a meghirdetett vizsgajelentkezéseket, és feljelentkezni rájuk. A vizsgajelentkezés módjáról részletes tájékoztató olvasható a Neptun bejelentkező felületen a letölthető dokumentumok között „hallgatói neptun útmutató” címen (https://host.sdakft.hu/wjlfhw/login.aspx).
Azokból a tárgyakból kell vizsgára jelentkezni, amelyek tárgykövetelménye „vizsga”. Ez legegyszerűbben a Neptun „felvett tárgyak” menüpontjában ellenőrizhető.
További kérdésekért kérjük, írjon nekünk a wesley@wjlf.hu címre, vagy hívjon minket a
(06-1) 577-0500/120 telefonszámon.