Oktatástörténeti- neveléstörténeti körkép 2024 tavasz
09ápr13:0017:00Oktatástörténeti- neveléstörténeti körkép 2024 tavaszOnlineEsemény típuskonferencia
Esemény részletei
Nem nagy szakma a magyar neveléstörténetírás, oktatástörténetírás, iskolatörténetírás, pedagógiatörténetírás. Az országos neveléstudományi konferenciák – áruknál és időszervezésüknél fogva – alkalmatlanok a valódi diskurzusra. De a szabad témaválasztású neveléstörténeti konferenciák 20
Esemény részletei
Nem nagy szakma a magyar neveléstörténetírás, oktatástörténetírás, iskolatörténetírás, pedagógiatörténetírás. Az országos neveléstudományi konferenciák – áruknál és időszervezésüknél fogva – alkalmatlanok a valódi diskurzusra. De a szabad témaválasztású neveléstörténeti konferenciák 20 perce sokaknak kevés, hogy bemutassák profiljukat. A szűkebb tárgyra irányuló konferenciák pedig gyakran elkerülik a kollégák legfontosabb kutatási területeit. Az oktatásszociológus identitású kollégák gyakran hagyják figyelmen kívül az elmúlt hetven évvel foglalkozó neveléstörténeti rendezvényeket, a neveléstörténész identitású kollégák gyakran hagyják figyelmen kívül azt, hogy az oktatáskutatók gyakran érdemben elemzik a 19-21 század olyan jelenségeit, melyek történetiek. Külön szerveződik a helytörténész szakma is, s azok is akik Magyarország történetének bármely korszaka történészeként, bármely más ország történetének történészeként, egyetem-történészként éppen az oktatásügyi ágazattal, az iskolázottsággal, oktatáspolitikusok szerepével (vagy azzal is) foglalkoznak.
A Wesley neveléstudományi tanszéke és az MTA Neveléstörténeti Albizottsága online rendezvénysorozataként köztes megoldást kínálunk: olyan online alkalmat, melynek témaválasztása szabad, s melyek egymást követő 45 perces előadásokból és 45 perces beszélgetésekből állnak. Ahol mindenki – akit eddigi, témába vágó munkássága alapján felkérünk – bemutathatja az általa követett paradigmát, „beszédmódját”, módszereit, némely tudományos eredményeit.
2022 őszén ez az öt videobook készült 16 kolléga előadói, s kb 30 kolléga vitarésztvevői hozzájárulásával:
Somogyvari_Hegedus
https://archive.org/…/Oktatastorteneti_nevelestorteneti…
Pukanszky_Baska_Szabolcs
https://archive.org/…/Nevelestorteneti_oktatastorteneti…
Ugrai_Fenyo_Pornoi_Vincze_Garai_Karady
https://archive.org/…/Nevelestorteneti_oktatastorteneti…
NagyPT_Nobik
https://archive.org/…/Nevelestorteneti_oktatastorteneti…
Vincze_Nemeth_Boreczky
https://archive.org/…/Oktatastorteneti_nevelestorteneti…
A 2024 április 9 – online meet alapú – program
- 13,01 Nagy Péter Tibor : Megnyitó
- 13,05 Vincze Beatrix : A hazai és a nemzetközi settlement mozgalom a 20. században – a szociális segélynyújtás történeti és pedagógiai előzményei Tárgyszavak: settlement mozgalom, szociális munka, reformpedagógia és életreform mozgalmak, közösségfejlesztés, önkéntesség, esélyteremtés
- 14,35 Fizel Natasa : A szegedi Pedagógiai Főiskola hallgatói 1947-1952 között. Deprofesszionalizációs hatások a pedagógusképzésben. Tárgyszavak: Pedagógusképzés; Szeged; hallgatói adatbázis
- 16,05 Somogyvári Lajos : Oktatás, politika, gazdaság és ideológia: a politechnika bevezetésének hullámai (1952-1956) Tárgyszavak: politechnika; ideológia; munkára nevelés; oktatáspolitika; szocialista pedagógia
A videoértekezlethez való csatlakozáshoz kattintson a következő linkre: https://meet.google.com/iwi-yadz-zoq
Ha telefonon keresztül szeretne csatlakozni, hívja a(z) +36 21 262 4942 számot, és adja meg a következő PIN-kódot: 989 663 073#.
További telefonszámok megtekintéséhez kattintson erre a linkre: https://tel.meet/iwi-yadz-zoq?hs=5
Idő
2024-04-09 13:00 - 17:00(GMT+01:00)
Elhelyezkedés
Online