Az online konferencia időpontja 2024 március 3-4, vasárnap, hétfő
A csatlakozáshoz kattintson a következő linkre: https://meet.google.com/peu-wauc-iwv
Az oktatáskutatók tudják, hogy a legtöbb konferencia valamiféle „projekthez” kapcsolódik, különféle kutatások zárójelentései, különféle folyóiratok tematikus számainak megjelenése nyújtanak arra alkalmat.
A tudomány egyik legfontosabb tulajdonsága azonban, hogy nemcsak projektekből áll, hanem teljesen magányosan elhatározott és megvalósított kutatásokból, tanulmányokból, gondolatmenetekből is, illetve olyan művekből, melyek korábbi projektek során elkezdett, de a projekttől már minden tekintetben elszakadó eredményeknek tekinthetők. Az is előfordul, hogy tematikus konferenciákba illő vagy tervezett előadás valamely oknál fogva elmarad, s megvitatatlan marad egy olyan gondolatmenet, melynek természetes sorsa az lenne, hogy megvitattassék.
AZ MSZT oktatásszociológiai szakosztálya 2024 március 3-4-i konferenciájára szabadon választott témában húsz perces előadásokat kért, melyekhez húsz perces vitaidők tartoznak.
Nagy Péter Tibor
egyetemi tanár
MSZT OSZ elnöke
Program
Március 3
14 .00 Nagy Péter Tibor : Megnyitó
14.10 Bessenyei István: A mesterséges intelligencia és az önszervező tanulás
14.30 vita
14:50 Csizmazia Katalin. Értékek és életutak
15.10 vita
15.40 Forray R Katalin : Cigány és/vagy roma
16.00 vita
16.20 Imre Anna: Tanórán kívüli tanulás 2013-2022
16.40 vita
17.10 Kéri Anita: Büszke vagy az egyetemedre? Hogyan mutatod ki? Márkaközösséghez való tartozás, avagy az egyetemek legnagyobb vonzereje?
17.30 vita
17.50 Vályogos Krisztina Befolyásolja-e az oktatók szakmai elégedettséget a szakképzési intézményük presztízsrangsorban elfoglalt helye?
18.10 vita
március 4
14.10 Géring Zsuzsanna; Frányó Zsófia; Szendrei-Pál Eszter; Tamássy Réka: Küldetés-variációk a hazai felsőoktatásban – időben és/vagy klaszterek között összehasonlítva
14.30 vita
14.50 Rébay Magdolna: Református vallásoktatás a Horthy-korszakban
15.10 vita
15.40 Kozma Tamás: a társadalmi tervezéstől a társadalmi innovációig
16.00 vita
16.20 Ónodi Annamária: Motiváció és teljesítményértékelés kapcsolata az egyetemi oktatásban
16 .40. vita
17.10 Polónyi István: A hazai oktatás helyzete
17.30 vita
17.50 Győri János: Fundamentális érvek az árnyékoktatás jelenségére vonatkozó kutatások szükségességére vonatkozóan az oktatás- és az oktatásszociológiai kutatásban
18.10 vita
18.30 Csaba László: Kritikai gondolatok a tudományos teljesítmény méréséről
https://youtu.be/767LZ9hqq8M
https://youtu.be/aMFkpmVAWYE